Jdi na obsah Jdi na menu

Stavba kruháče Sebuzín? Začíná v říjnu

28. 9. 2010

 

Konečně! Věčně odsouvaná stavba kruhové křižovatky v Sebuzíně konečně začne. Ta má vyřešit uzavírku zdejší zkratky do Litoměřic.

Silnice je neprůjezdná zhruba tři roky, od sesuvu půdy u zdejší kapličky. K tomu přibyly ještě potíže se zdejším mostem přes železniční trať, jenž má být v havarijním stavu.

Datum zahájení stavby potvrdila Magdalena Hanáčková z kanceláře hejtmana s tím, že staveniště plánované okružní křižovatky kraj zhotoviteli předal letos v srpnu a mostu tento měsíc. „Dle odsouhlaseného harmonogramu zahájí zhotovitel samotné stavební práce na okružní křižovatce 1. října, kdy začne s kácením,“ uvedla Hanáčková.

Ve stejný den firma začne také s rekonstrukcí mostu. „Nyní probíhají přípravné práce, zhotovitel aktualizuje stanoviska dotčených orgánů, vytyčuje inženýrské sítě,“ dodala Hanáčková.

Ústecký magistrát, tedy zdejší odbor dopravy, už také vyhověl žádosti o zvláštní užívání komunikace, která má sloužit coby obslužná pro vozidla a techniku stavby. Souhlasila s tím i dopravní policie jako s dopravně inženýrským opatřením.

Zhotovitel silniční přeložky a „kruháče“ v Sebuzíně, jímž je firma Silnice Žáček, vybraná ve výběrovém řízení, právě provádí přípravné práce před zahájením vlastní stavby. Firma nemá nic společného se starostou střekovského obvodu, je to pouze shoda jmen.

 

 

Totéž provádí společnost Insky, která bude rekonstruovat most. Stavební stroje a dělníci v Sebuzíně měli začít s výstavbou už 20. září. Předpokládané dokončení je pak stanoveno až na srpen příštího roku.

Stavba kruhového objezdu s přeložkou silnice bude stát více než 42 milionů korun bez DPH, s ní pak 50,5 milionu korun. Oprava mostu pak zhruba 42,5 milionu bez DPH a skoro 51 milionů s DPH.

Obce na objízdné trase zas rozčiluje velký silniční provoz. „Zpráva o zahájení stavby je pro nás opravdu příjemná, zoufale to už potřebujeme,“ řekla Ludmila Pafelová, starostka Velkých Žernosek.

Objízdná trasa do Litoměřic je určena po silnici druhé třídy číslo 261. Postup výstavby okružní křižovatky je navržen tak, že bude na této silnici pouze částečně omezena doprava, například světelnou signalizací.

Zdroj: Ústecký deník 27.9.2010

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář